Zbavte se přebytečných kil i úzkosti. S obojím pomohou naše Krabičky

Konec léta je spjat s opětovným nástupem školních i pracovních povinností, kdy po poněkud volnějším režimu najíždíme na obvyklou každodenní rutinu. To může souviset se zvýšeným stresem a s ním související úzkostí. 

Naštěstí známe řešení – zařadit potraviny, které od úzkosti pomohou. Pokud je navíc správně nakombinujete, pomohou i srovnat váhu směrem dolů či nahoru, záleží, jak potřebujete. O obojí se postará naše Krabičkové stravování, jehož prostřednictvím chutná, zdravá a nutričně vyvážená jídla plná těchto pochutin zavážíme do vašich domovů, firem i kanceláří. O které potraviny se jedná?

  • Zelená listová zelenina

Zelená listová zelenina, jako třeba špenát, obsahuje foláty, vitaminy skupiny B, které se podílejí na produkci dopaminu, hormonu navozujícího pohodu a pomáhajícího udržet klid. Výsledky některých studií dokonce dokázaly, že lidé, kteří konzumují dostatek folátů, mají menší riziko deprese a že mají obecně tendenci cítit se klidnější, šťastnější a celkově více v pohodě. Vedle toho obsahuje zelená listová zelenina spoustu vody a vlákniny, což znamená, že vás zasytí i pročistí a obojí podporuje úpravu fungování trávicí soustavy vedoucí ke zdravému hubnutí, přibírání nebo udržování hmotnosti.

  • Ovesné vločky

Sacharidy tělo potřebuje, aby mu prospívaly, musíte ale vybírat ty správné, tedy především komplexní pocházející ze skutečných nezpracovaných potravin. Věrným příkladem jsou třeba ovesné vločky, které mohou mozku pomoci vytvářet serotonin, což je hormon radosti, štěstí, jehož hladina bývá regulována některými antidepresivy. Komplexní sacharidy v ovesných vločkách navíc dodávají energii postupně, nebudete mít tedy hlad, budete mít po delší dobu více energie a nebudete mít tendenci dojídat se a cpát do sebe zbytečné kilokalorie, jež tělo místo toho, aby je využilo, uloží do tukových zásob, což je přesně to, co nechcete.

  • Jogurt

Ale nejen tak ledajaký. Bílý, neochucený, přesně takový, který vám servírujeme v našich Krabičkách. Obsahuje totiž probiotika, což jsou přátelské bakterie přispívající k dobrému stavu střevní mikroflóry podílející se na příznivém fungování trávicího traktu, imunity i mozku. Výsledky celé řady výzkumů potvrdily, že mozek a střeva spolu komunikují, což znamená, že stav střev je provázán s tím, jak se celkově cítíte i na duši a jak například (ne)zvládáte stres. Zjednodušeně se tak dá říci, že když jsou v pohodě střeva, je v pohodě i mozek a jste v pohodě i vy. Vedle probiotik dodá bílý jogurt také vápník nezbytný pro zdravé kosti a bílkoviny potřebné pro růst a prospívání svalstva, což samo o sobě podporuje zdravé hubnutí nebo nabírání hmotnosti.

  • Vejce

Jde o jeden z mála přírodních zdrojů vitaminu D, který je spojen s posilováním imunity, protizánětlivými účinky a regulací nálady včetně snižování rizika deprese. Kromě vitaminu D dodají vejce také plnohodnotné bílkoviny nezbytné pro výživu, růst i regeneraci svalstva. Bílkoviny navíc zasytí, oddálí nástup hladu nebo paní mlsné, čímž snižují riziko přejídání a podporují zdravé hubnutí, případně nárůst hmotnosti, podle toho, co je zrovna u vás žádoucí.

  • Hořká čokoláda

S vysokým podílem kakaa. A samozřejmě nesmíte sníst celou tabulku, ale maximálně 20 gramů denně. V Krabičkách ji najdete v našich zdravých sladkých jídlech, doma si ji můžete dopřát pro zahnání hladu, chuti na něco sladkého nebo naopak pro dodání energie ve chvílích, kdy máte pocit, že vám dochází. Antioxidanty obsažené v kakau, jež je hlavní složkou hořké čokolády, snižují hladiny stresových hormonů, uvolňují stěny cév a snižují krevní tlak, čímž celkově zlepšují krevní oběh. Jako bonus taková čokoláda zasytí, ukojí chutě a pomáhá předcházet přejídání, čímž podporuje udržování zdravé váhy. Aby čokoláda takto působila, měla by mít minimálně 70 % kakaa a co nejméně cukru a dalších přidaných složek.

Přejeme dobrou chuť!

Váš Krabičkujeme tým